O affiliate je v České republice čím dál větší zájem, svědčí o tom i zvěsti z nedávno konané 4. affiliate konference. Toto zjištění mě zároveň těší i netěší. Momentálně se totiž affiliatem zabývám pouze jako partner (publisher), tudíž pro mě zvýšený zájem o affiliate znamená větší konkurenci. Na druhou stranu u affiliatu nechci zůstat věčně a časem bych se rád zaměřil spíše na vlastní produkt, který by mi právě affiláci měli pomoci propagovat. Proto budu rád, když bude v České republice hodně schopných affiláků.
Myšlenka affiliatu je jednoduchá a krásná. Za uskutečněnou akci (prodej, přihlášení do newsletteru,…) dostáváte provizi ve výši několika % z konečné ceny nebo předem stanovenou částku. Slušný nástroj jak monetizovat weby aniž byste museli rozjíždět vlastní eshop nebo službu, takže nemusíte mít žádné starosti s vedením skladu, vyřizování reklamací nebo stížností. Prostě jednoduchý způsob monetizace pro provozovatele specializovaných webů.
Nevím, jestli jsem myšlenku affiliatu nepochopil já a nebo tato myšlenka byla od ostatních znásilněna.
Já totiž affiliate chápu jako možnost, jak si (při)vydělat odkázáním na eshop nebo službu, kterou bych sám využil. Na eshop nebo službu, které věřím a nebál bych s ní spojit své jméno. Na eshop nebo službu zabývající se tématem, o kterém něco vím nebo jsem již vyzkoušel.
Jaká je však skutečnost mezi českými affiláky? (čest výjimkám) Nebojí se propagovat eshopy či služby, se kterými nemají zkušenosti nebo jim dokonce ani sami nevěří. Rozhoduje u nich pouze náročnost výdělku a výše provize. Neuvědomují si, že svojí snahou vydělat, obelhávají své návštěvníky a poškozují vlastní jméno.
Nejhorší je však poškozování affiliatu obecně, jelikož lidi začínají rozeznávat affiliate odkazy. Proto když je podobný vykuk oklame doporučením, jenž se zakládá pouze na výši provize a nikoliv opravdovým přesvědčením, že se jedná o kvalitní produkt/službu, tak si do budoucna na affiliate odkazy dají pozor.
Trochu se obávám, aby se do budoucna z affilu nestal podobný strašák jako MLM, který je také ve své původní podobě slušný nástroj, ale v České republice se z něj stalo synonymum pro podvod.
Affiláci, nekoukejte pouze na výši provize a náročnost výdělku. Propagujte pouze to, co byste propagovali i při osobním kontaktu z očí do očí!
Follow @ondrejmartinek
Zdravím,
pěkné zamyšlení, se kterým bych i souhlasil. Máš nějaké konkrétní příklady, kdy propagují affiláci to, čemu nevěří? Třeba infoprodukty?
Ale nevidím problém v tom, že by se lidé začali bát linků s affil ID parametrem jako čert kříže – množství IT znalých uživatelů asi nikdy nepřekoná masu BFU, kteří jsou rádi, že zapnou PC a přečtou si e-mail.
Plus některé affiliate řešení (má to myslím PAP 4) umožňuje odkazovat bez affil ID, takže pro běžného návštěvníka je nemožné zjistit, jestli partnerovi pomáhá v měsíčním výdělku, nebo jen klikne na „čistý“ odkaz.
Follow @StefanKuska
Ahoj, díky za komentář!
Infoprodukty jsou jedním z příkladů, kdy se mnozí nechají zlákat pouze výší provize a je jim úplně jedno, co a koho propagují. Dalším příkladem jsou affiliate programy na půjčky, které jsou snad nejoblíbenější mezi affiláky. Přestože většina tuší, že to není úplně košér, tak vidina vysokých výdělků je přesvědčí.
Konkrétní osoby jmenovat nebudu, protože bych se nerad někoho dotkl. Smyslem článku není vzít si na paškál konkrétní osobu/osoby. Přesto si myslím, že při sledování affiláků, twitteru a facebooku snadno vypozoruješ i konkrétní lidi, kteří to dělají pouze pro peníze a následky neřeší.
Souhlasím, že nehrozí velký bojkot affiliate odkazů. Byla to spíše nadsázka, která má donutit k přemýšlení nad možnými následky.