Jak je na tom český affiliate marketing?

Neustále narážím na zprávy a články, ve kterých se tvrdí, že rok 2014 bude rokem velkého rozvoje affiliate marketingu v České republice. Kdybych podobná tvrzení neslýchával i v minulých letech, tak bych tomu snad aspoň trochu věřil. Nechci psát, že se affiliate v ČR neposune dopředu. Ba naopak věřím, že se zlepší vedení affiliate programů i jejich propagace a zvýší se objem vyplácených provizí, ale nevěřím, že to bude nějaké radikální zlepšení. Zlepšení půjde ruku v ruce s celkovým procentuálním nárůstem utracených peněz na internetu.

Před necelým rokem sepsal specialista na sociální sítě David Lörincz článek „Proč pro mě nemá affiliate v ČR smysl„, ve kterém se zamýšlí nad smyslem českého affiliate marketingu z pohledu partnera (propagátora). David nabídl zajímavý pohled na českou scénu, se kterým se docela ztotožňuji. Český affilák to má těžké – malý trh, relativně vysoká konkurence, malé provize, vysoké náklady na tvorbu webu, problémy s vyplácením, atd. Velmi důležitá myšlenka však zazněla až v úplném závěru:

Je to kolotoč peněz, na kterých vydělávají pouze provizní sítě, které v ČR nejen ve „slevovém“ byznyse rostou jak houby po dešti. Všichni si chtějí urvat víc a víc. Za chvíli tady bude více provizních sítí než affiliate programů. – David Lörincz

Odvážný názor ve smyslu „proč rýžovat zlato, když mohu prodávat krumpáče, lopaty a rýžovací pánve“. Zakládá se však na pravdě?

Provozovatelé českých affiliate programů a partnerských sítí se neradi dělí o své statistiky, jak se svými affiliate partnery, tak i s veřejností. Dnes jsem však narazil na článek „Tisíce Čechů vydělávají díky affiliate marketingu. Jeho boom ale teprve přijde.„, kde se Mário Roženský podělil o statistiky affiliate softwaru AffilBox, díky kterým si můžeme udělat částečnou představu o fungování českého affiliate marketingu. Affilbox je svým způsobem partnerská síť, ve které se neplatí % z obratu, ale pouze za licenci softwaru. Dle informace z Facebookové stránky Affilboxu ze dne 13. ledna 2014 využívá Affilbox již 500 zákazníků (FB příspěvek). Nedokáži z toho přesně odvodit kolik je spuštěno affiliate programů, protože se v Affilboxu muže spustit několik kampaní a netuším, jestli se pro každou musí zakoupit další licence. (Spíše nemusí, ale jistotu nemám)

Co nám Mário prozradil ze zákulisí Affilboxu?

Údaje v článku:

  • Do affiliate programů využívajících Affilbox je zapojeno 11 178 partnerů a každý měsíc se zapojí kolem 700 nových partnerů.
  • Měsíčně se na provizích vyplácí 1 162 000 Kč
  • Průměrná provize z jedné konverze je 572 Kč
  • Affiláci vygenerují obrat 3,15 milionu Kč
  • Affiláci přivedou měsíčně milion návštěvníků a více než 26 000 zákazníků

Na první pohled slušné statistiky, ale když si čísla spojíte dohromady a provedete pár výpočtů, tak to již tak slavné není.

Vlastní výpočty:

  • Průměrně je 1 partnerovi vypláceno měsíčně 104 Kč
  • Vycházíme-li z průměrné výše provize, tak je měsíčně uskutečněno 2031 konverzí. Jinými slovy nejvýše 2031 partnerů má šanci si měsíčně vydělat aspoň 572 Kč.
  • 1 návštěvník stojí obchodníka průměrně cca 1 Kč
  • 1 zákazník stojí obchodníka průměrně cca 45 Kč
  • Průměrná míra konverze je 2,6 %
  • Průměrná provize z konverze je 37 % (údaj je oproti běžným programům velmi zkreslený kvůli využívání Affilboxu u infoproduktů)

Výše uvedené výpočty nelze pokládat za směrodatné, protože část zaregistrovaných partnerů se do propagace třeba ani nepustila. Přesto výsledky  jasně dokumentují, že affiliate marketingem se nemůže živit spousta lidí, respektive rozhodně ne na full time. Pokud by aspoň desetina registrovaných partnerů byla úspěšná a dosáhla aspoň na průměrný plat v ČR, tak by se v programech využívajících Affilbox muselo měsíčně na provizích vyplácet přes 28 000 000 Kč. Toto číslo je momentálně nereálné a otázkou je, jestli vůbec někdy v budoucnu bude, protože český internetový trh není tak velký. Navíc v některých odvětvích jsou společnosti s tak silnou pozicí, že affiliate marketing nemusí využívat, respektive by pro ně měl minimální nebo žádný užitek.

Nechci, aby to vypadalo, že se zde navážím do programů běžících na Affilboxu. Naopak si cením, že se Mário podělil o statistiky a doufám, že se o ně podělí i další programy a sítě. Chápu, že pro většinu provozovatelů je lepší mít stovky až tisíce partnerů, kteří si však většinou vydělají sotva na pivo, než několik desítek silných partnerů, kteří by na ně mohli daleko více tlačit.

Pokud by se však podělili o své statistiky, tak by možná aspoň skončila masáž, že si každý může affiliate marketingem v českých podmínkách vydělat spoustu peněz. Čím více affiláků, tím lépe pro provozovatele programů a sítí, ale hůře pro samotné affiláky, jelikož trh není nafukovací a provize se více rozmělní.

29 komentářů u „Jak je na tom český affiliate marketing?

    1. Davide, také mi tam pár věcí nesedí (např. průměrná provize a počet zákazníků s ohledem na celkově vyplácené provize), ale vycházel jsem z údajů, které poskytl Mário pro eProfil.cz. I když je pravda, že mi při zpětném přepočítávání (zákazník, provize, obrat) vychází jiné hodnoty, než které Mário uvádí.

      Buď Mária špatně otiskli, nebo se špatně vyjádřil. (Chybu ve výpočtech jsem snad neudělal 😀 )
      Však on nám to Mário osvětlí, kde se stala chyba.

    2. Hodne pekne shrnuti.
      Nejvetsi affilaci v CR si mohou temer sednout k jednomu stolu, mam na mysli ty, kteri si tim dokazou vydelat i na zaplaceni zamestnance.
      A nejvetsim affilakem je asi seznam.cz, par inzerentu v cj je na seznamu za provize.
      Spis je to o tom, ze zatim je tu prostor tak pro 200-300 lidi, kteri se tim opravdu mohou zivit, ale musi byt velmi sikovni a vedet co jak na internetu delat. Pro zbytek to bude brigadicka.
      Dalsi vec je, ze ve vetsine programu je cca 80% partneru neaktivnich, nebo jwjich aktivita nestoji za rec, kdyz zjistili, ze ani tenhle affil program nefunguje bez prace.
      Tematem roku 2014 bude motivace affil partneru, protoze affil programu bude za chvili vice nez lidi, kteri je jsou schopni efektivne propagovat a vydelavat na nich.
      A k affiliate sitim – tam je aspon jistota vyplaty v terminu a podpora, ktera odpovida a partnerovi se venuje. Partner na to neni sam a ma se koho ptat na tipy a doporuceni.
      Petr Baloun poslední článek…TOP affilák spouští affiliate program VelkeSamolepky.cz s provizí až 14%My Profile

      1. Díky za zajímavý pohled na situaci. Affiliate programů tu sice bude možná hodně, ale těch smysluplných bude pořád málo. Mám pocit, že to řeší i Tomáš Dekan ve svém infoproduktu. Jedna strana je výše provize a druhá strana jestli se vůbec vrátí náklady na propagaci (finance,čas).

        Až se přestane mluvit o affilu jako pasivním příjmu, tak se konečně pohneme kupředu. Dokud je affiliate propagován ve stylu „Dej banner na web a vydělávej majlant“, tak budou mít programy pouze mnoho registrovaných partnerů, ale málo aktivních partnerů.

  1. Jen na upřesnění – 572 Kč to je z placených konverzí. Potom je spousta konverzí, které placené nejsou (emaily, vstupy zdarma apod.), které by celkovou výši konverze snížili někam na 50Kč.

    Z mého pohledu ovšem jsou to zákazníci, byť zdarma, takže proto těch 25K+ zákazníků.

    Vysvětlil jsem to na co ses ptal Štefane?

    David – Provize jsou vysoké díky velkým obratům u infoproduktů vs. eshopy a stejně tak i provize u infoproduktů 40-60 % vs. 5-15 % u eshopu.
    Mário Roženský poslední článek…Podcast #9: Jak mít rok 2014 násobnÄ› lepší, než rok 2013 – část 1.My Profile

    1. Díky Mário! Měl jsem takové tušení, že to bude hlavně díky infoproduktům, kde se započítává každý email jako zákazník, ale až prodej vede k proplacení provize.

      Teď tedy můžeme říci, že údaje v článku jsou správné 🙂

  2. Taky mi ta čísla vrtala hlavou. Jsem rád, že to Mario aspoň trochu osvětlil. Jinak myslím, že rok 2014 bude hlavně o megasaturaci trhu, kdy si z koláče ukousne větší počet partnerů a TOP affilákům se pomalu ale jistě budou snižovat zisky, resp. se asi vykrystalizuje pár TOP hráčů, kteří budou postupně skupovat slabší rybky. Nicméně jsem přesvědčen o tom, že i přesto bude možné najít zlaté niky, které ovšem budou vytěženy za výrazně kratší dobu než třeba před pár lety (napadá mě třeba Vimax, Vivantis, Aukro, Provident…). Úspěšná strategie imho bude budování authority sites a neustálé sledování/testování nových affil programů.

    1. Já si myslím, že nejen „authority sites“, ale jak poroste počet poskytovatelů affilu, tak tu bude prostor pro částečné financování webů, které jsou v rané fázi vývoje a v minulosti bys je dělal pouze pro radost a platil ze svého nebo z peněz investora.

      Koukni třeba na Petra a jeho http://www.nakupniradce.cz, to je krásnej web s přidanou hodnotou pro uživatele. Kdyby ho měl třeba v roce 2005, tak dokud by nebyla denní návštěvnost v tisících, financoval by ho ze svého. Žádný obchod by mu za reklamu nebo kliky neplatil (byl by pro ně moc malý), affil na módu v té době pravděpodobně žádný nebyl. Díky affilu může vydělávat v podstatě od spuštění. Jakmile projekt vyroste, může opustit monetizaci pomocí affilu a přejít například za platbu za klik…
      Mikey poslední článek…Komentář k budoucnosti rozvozu jídelMy Profile

  3. Affilbox, to je ten software co nedávno prodal František Szabó (affilblog.cz) za 25k?

  4. Pokud je to mozne, poprosil bych o vysvetleni vety:
    Přesto výsledky jasně dokumentují, že affiliate marketingem se nemůže živit spousta lidí, respektive rozhodně ne na full time.
    —————–
    Uvedene vysledky jsou pouze za Affilbox. Nemela by byt veta spise:
    …vysledky jasne dokumentuji, ze affiliate marketingem pres Affilbox se nemuze zivit…

    Asi by mi to takhle prislo presnejsi a znelo by to logicky. Neznam moc affilaku, co by fungovali pouze na 1 affiliate siti. Vetsina affilaku prijmy sklada napric ruznymi affil sitemi a ruznym affil programy.

    1. Michale, asi máš pravdu, že jsem mohl text formulovat pouze ve vztahu k Affilboxu a nijak nezevšeobecňovat. Přesto se domnívám, že moje tvrzení o nemožnosti masového rozšíření a uživení se pouze na affiliatu je pravdivé. Affilbox je v podstatě obrovská affiliate síť, tudíž se dá pokládat za dostatečný reprezentativní vzorek. (Soudím dle běžných průzkumů, kde se odvozuje pouze od několika % vzorku)

      Sice je většina affiláků zapojena do více sítí a patrně i do více samostatných programů, ale to nemění nic na tom, že se v ČR na provizích celkově nevyplácí vysoké částky. Kdyby mi VIVNETworks zaslalo požadované údaje, o které jsem je na Twitteru žádal, tak bych je doplnil do článku. Bohužel na můj požadavek nereagují a tak se musím spokojit pouze s údaji na http://www.vivblog.cz/affiliate/historicky-nejlepsi-vysledky-v-cr-a-sr-v-affiliate/ . Jsou to výsledky za prosinec (Vánoce) a tak jsou asi o dost vyšší než v jiných měsících. Pokud však budeme brát prosinec za normální měsíc, tak dojdeme k závěru, že se přes VIVNETworks ročně vyplatí provize za cca 50 – 60 milionů. Pokud k tomu připočtu výplaty přes Affilbox, tak to máme dalších cca 10 -15 milionů. V Travel affiliate programech se asi ročně nevyplatí více jak 10 milionů. Do financí nedělám, takže netuším kolik se může vyplácet, ale pochybuji, že by to bylo řádově v desítkách milionů. A pak je zde spousta dalších menších affiliate programů.

      Kolik se tedy může v ČR vyplácet celkově na provizích 100 až 150 milionů ročně? Vysoké nebo nízké číslo? (Pokud máš lepší zákulisní informace, tak mě prosím oprav)

      Kolik affiláků se tedy může při těchto částkách affiliatem uživit? Uživením mám na mysli cca 25 000 Kč, tedy přibližně průměrný plat. Dle výše stanoveného odhadu vyplácených provizí se affiliatem může uživit pouze 300 až 500 affiláků.

      Nemyslím, že by 500 affiláků bylo masové rozšíření. ČR je malý trh a pokud se obchod výrazně nepřesune z offline do online světa, tak affiliate bude v masovém měřítku vždy patřit pouze mezi doplňkové příjmy. Jedinou cestou je zaměření se v affiliatu na zahraniční/celosvětový trh. Jinak se affiliatem v ČR asi nikdy nebudou živit tisíce lidí.

      Jsou to mé odhady a pokud má někdo zákulisní informace, tak budu rád, když je sdělí veřejnosti.

      1. tisíce affiláků je zapojeno ve vícero sítích i programech.. Pořád jsme ale u stejné pointy, a to Michale, že zapojení do sítě se nerovná automaticky generování konverzí a tím příjmů.

        Článek má být osvětou pro všechny, kteří jdou do affilu s tím, že se registrují, spustí web a jdou si lehnout s pocitem slušných výdělků.

        Stačí se podívat na složení affil čtvrtků – 70% lidí je těch, kteří vedou affiliate sítě a programy, zbylých 30% je affil partnerů. A kolik z nich tam jde kvůli tomu, že má co nabídnout?

        Suma sumárum, víc jak 100 lidí s příjmem nad 300k / rok tu nebude.
        David Eiselt poslední článek…Parkování u letiště Praha Václava Havla – 8 Kč / týdenMy Profile

  5. Souhlasím s tím, že tu málo lidí affil zná, málo jich affil dělá a málo jich vydělává málo peněz. Jsou tu jen jednotky hráčů, co si přijdou na vysoké statisíce měsíčně. Rozhodně také souhlasím s tím, že většina jde do oboru s tím, že to půjde samo. Nepůjde. To je ale běžné v každém oboru. Většina si nevydělá, ale NE PROTO, ŽE BY NEMOHLI, ALE PROTO, ŽE NA TO KAŠLOU!

    Prostor na to, aby každý (kdo je ochotný dřít) mohl nejen uživit sebe a svou rodinu, ale přijít si na nějaký ten meloun, tu 100% je a to obrovský. CZAFFIL za to nemůže, že většina paběrkuje. Je to normální mentalita podnikajících mladých lidí v každém oboru, že většina neuspěje. Je to ale jejich vina, uspět se tu dá, neúspěch není prostorem na trhu. Zkuste si to v německu.
    Maigi poslední článek…6. Affiliate čtvrtek: nikdo z elity nechybělMy Profile

    1. V některých věcech se shodneme, v některých ne. Může to být pouze mou neznalostí, protože do zákulisí nevidím a soudím tak pouze z dostupných zdrojů. Ovšem pokud by to zákulisí bylo tak skvělé (=vysoké výdělky), tak by o tom patrně více informovali jak provozovatelé affiliate programů, tak affiliate sítí. Copak je lepší reklama, jak nalákat nové partnery?

      Souhlasím, že je affiliate o tvrdé práci a může se jím živit jak jedinec, tak jeho rodina a potažmo i firma. To již však zde funguje. S čím však nesouhlasím je, že se affiliatem můžou slušně živit stovky nebo dokonce tisíce lidí. Rozhodně ne v současné situaci, kdy se ročně za internetovou reklamu utratí kolem 13 mld. (http://www.inzertnivykony.cz/). K rozvoji affiliatu by došlo pouze tehdy, pokud by ukrojil kus peněz z ostatních forem reklamy. Ovšem do ostatních forem, zejména display reklamy, investují hlavně známější firmy, které mají již docela silnou pozici na trhu a nejsem si jistý, jestli zrovna jim affiliate přinese nějaké významnější pozitiva. Nehledě na to, že by se do affiliatu pustili společnosti, kterým by chyběli příjmy z display reklamy.

      Je zajímavé, že jak ty a Michal Hardyn (AffiliateClub), tak Tomáš Dekan (Affilnet) se pouštíte do zakládání vlastních sítí a chcete vzdělávat affiláky, když tvrdíte, že zde je relativně malá konkurence a lze dosáhnou na vysoké výdělky. Proč to tedy nevytěžíte všechno sami? Není to tím, že ta konkurence ve skutečnosti není tak malá, respektive díky spoustě affiliate partnerů jsou ty výdělky hodně roztříštěné (pár jedinců s vysokými výdělky a stovky partnerů, kteří si vydělají na pivo) a je tak výhodnější být tím vzadu co to organizuje a dostává provizi z obratu? Nehledě na to, že těch smysluplných affiliate programů s ohledem na náklady spojené s tvorbou a propagováním webů na trhu moc není.

      Jak jsem psal výše v odpovědi Michalovi Hardynovi, tak nevěřím, že český trh může slušně uživit stovky affiláků. Slušně se jím budou živit desítky affiláků a pro ostatní to bude přivýdělek. Pokud by se měli v České republice masově rozšířit úspěšní affiláci, tak se budou muset zaměřit spíše na zahraniční trhy.

  6. „Ovšem pokud by to zákulisí bylo tak skvělé (=vysoké výdělky), tak by o tom patrně více informovali jak provozovatelé affiliate programů, tak affiliate sítí.“

    Snažíme se informovat, vzdělávat, konkrétní být ale nemůžeš s ohledem na partnery. Nebo ty bys byl rád, kdybys vydělával miliony a kdekdo by to o tobě roztruboval? Na netu bys měl fakturační údaje často i s bydlištěm ve státě, kde se vraždí za 60tisíc?

    „S čím však nesouhlasím je, že se affiliatem můžou slušně živit stovky nebo dokonce tisíce lidí. Rozhodně ne v současné situaci, kdy se ročně za internetovou reklamu utratí kolem 13 mld“

    Považuješ ty čísla za dogma bez ohledu na to, že rostou. Za internet reklamu se bude utrácet víc, víc peněz se přesune z display do výkonnostních forem, protože je to jednoduše efektivnější atd atd, celý koláč, který tu rozdělujeme, bude větší.

    Hodně velkých firem a hodně českých poboček globálních značek tu neví, co affil je. Jak by za něj mohli teď utrácet, když tu není povědomí? Snažíme se informovat, jak umíme, děláme PR.

    „Je zajímavé, že jak ty a Michal Hardyn (AffiliateClub), tak Tomáš Dekan (Affilnet) se pouštíte do zakládání vlastních sítí a chcete vzdělávat affiláky, když tvrdíte, že zde je relativně malá konkurence a lze dosáhnou na vysoké výdělky. Proč to tedy nevytěžíte všechno sami? “

    Děláme obojí, děláme vlastní projekty, platíme si sami ppc, social, content a jiné formy na vlastní weby a vedle toho taky sbíráme provize z partnerů. Jak říkám, vejde se nás vedle sebe dost. O naplněném trhu v CZ nemůže být ani řeč. Čísla říkat za 5DM asi nemůžu, ale co se týká vlastních affil projektů, rozhodně to nejsou drobné.

    „Nehledě na to, že těch smysluplných affiliate programů s ohledem na náklady spojené s tvorbou a propagováním webů na trhu moc není. “

    Není, proto je tvoříme, je tu obrovský prostor.
    Maigi poslední článek…6. Affiliate čtvrtek: nikdo z elity nechybělMy Profile

    1. Nechci kopírovat opět odstavce, na které odpovídám a tak je převedu na čísla.

      1) Nemusí se snad přímo publikovat jméno. Stačí zveřejnit informaci na způsob – 1. affilák vydělá 50k… 2. affilák vydělá 30k…a tak dále. Celé bych to uzavřel tím, že bych sdělil, že se měsíčně/ročně v daném programu vyplácí XXX korun.

      Konkrétní snad provozovatelé ani nemohou být, jelikož mají povinnost chránit osobní údaje.

      2) Čísla nepovažuji za dogma. Však také píši, že v současné době se affilem neuživí masy. Nikoliv, že to nikdy nebude možné.
      O tom, že se budou navyšovat budgety a i struktura dělení není pochyb. Otázkou je, o kolik se ten budget navýší a zda se nasype zrovna do affilu. To momentálně nedokážeme posoudit.

      To, že o affilu neví i velké společnosti ještě neznamená, že ho zavedou a nebo, že budou vyplácet vysoké částky na provizích. Jako příklad lze uvést např. Invii, která má obrat asi 2,5 miliardy (zisk několik desítek milionů), ale na provizích ročně vyplatí pouze kolem 2-3 milionů.

      3) Vím, že děláte vlastní projekty. Přesto nechápu, proč se pouštět do vzdělávání konkurence, když je zde podle vás velký potenciál výdělků a málo schopných affiláků. Není tedy lepší vytvořit mega velkou affil/leadgen firmu, než vytvářet affiliate síť? (I když oni ty čisté zisky asi budou na stejné úrovni, jelikož tvorba a propagace webů je docela nákladná a bude čím dál nákladnější)

      4) Co jsem koukal, tak se AffiliateClub zaměřuje na finance a diety, které mi zrovna nevoní – morální problém u půjček a časté bulshitování u hubnoucích prostředků. Zkuste vytvořit nějaký smysluplný program z travel segmentu.

      1. 1) ani takhle to nejde, protože kdekdo ví, kdo je kde předním hráčem. Na vrcholu jsou vysoké statisíce, pak to padá. Exponenciála.
        2) Takhle s tím souhlas – dnes se neuživí masy, ale kdekdo se může připojit, prostor tu je a 100% je prostor pro stovky a tisícovku.
        3) Tohle zamyšlení najdeš tady: http://www.hardyn.cz/je-lepsi-byt-super-affilem-nebo-affiliate-siti/ Na trhu najdeš obojí, Dekan (affilnet) je třeba spíš lead gen firmou, než sítí, my jsme víc sítí, můžeš si vybrat, co ti sedí 🙂
        4) Morální standard je v 5DM vysoký, proto půjčky neděláme, i když bychom na nich mohli vyrůst. Travel analyzujeme.
        Maigi poslední článek…6. Affiliate čtvrtek: nikdo z elity nechybělMy Profile

        1. 1) Tou exponencielou mimochodem potvrzuješ, že se affilem momentálně uživí málo (desítky/ možná nižší stovky) affiláků, ovšem za to jsou jejich výdělky obrovské. Ovšem pokud dojde k rozvoji affiláků, tak se budou jejich výdělky blížit k mému průměrování, které nemáš rád. 🙂

          2) Smyslem článku nikdy nebylo předpovídání situace za pár let, ale pouhé konstatování současné situace. Teď si již oba rozumíme.

          3)To jsem četl a chápu tento postoj i pozitiva z toho plynoucí.

          4) Jsem zvědavý s čím přijdete v travel segmentu.

  7. OK, zbývá dořešit tedy jen bod 1 🙂

    Exponenciála to bude pořád, největší hráči nepřestanou růst. Vždy bude cca 10% těch, kteří smetou 90% trhu. Jinak já třeba znám řekněme desítku lidí 100k/m+ z affilu, slyšel jsem o dalších, ale určitě mi leccos uniká. Introverti, kteří se nikde veřejně nevyjadřují a nikdo nezná jejich jméno, affil obory, do kterých nevidím atd. Klidně jich může být dvě stovky, co já vím, nejsem wikipedie a neznám každého. Možná bych dovedl seřadit top desítku, protože někteří hráči ostatní příčky převyšují o násobky, ale je to tolik podstatné? CZ trh a jeho výhled je prostě ideální příležitost, to je vše 🙂
    Maigi poslední článek…6. Affiliate čtvrtek: nikdo z elity nechybělMy Profile

    1. S tím souhlasím. Já stále netuším, kde se to tak zvrhlo. Cílem článku nikdy nebylo řešit, kolik si kdo přesně vydělá, ale pouze posouzení současné situace s ohledem na možný počet affiláků, kteří by se teoreticky mohli affiliatem živit vzhledem k současnému odhadovanému obratu (vyplaceným provizím).

      To, že ten teoretický počet není přesný, možná ani přibližně je bohužel věc, kterou neovlivníme, protože nemáme dostatečné informace.

      Exponenciela je samozřejmostí, protože každý se affilu věnuje různě, má jiné znalosti, zkušenosti i finanční možnosti. Bohužel právě přítomnost exponenciely ještě snižuje počet affiláků, kteří se momentálně affilem mohou uživit.

      Co bude v budoucnu je trochu věštění z koule 🙂 Možná zažije affiliate v ČR obrovský boom, ale také je možné, že se vymyslí něco nového nebo se do toho prostě inzerenti nebudou pouštět, protože je pro ně jednodušší propagace jinou formou. Samozřejmě, že bych byl rád, kdyby došlo k rozvoji jakéhokoliv výkonnostního ohodnocení (nejen affilu), protože mi to přijde férovější pro obě strany.

  8. Zajimave je, ze celou dobu nikdo neresi to PROC to tak je.

    Vse je jen o znalostech a umu affilaka a nebo skupiny lidi, kteri jeden web tvori. Ve vetsine pripadu ti co vydelavaji nejvic nemaji weby na WP a neni to one man show. A kdyz si spocitate, kolik lidi a jakou propagaci projektu zaplatite z castky, kterou vyse kalkulujete?
    (A to vubec nebudu resit, ze prvni koho inzerent pojebe na penezich je affilak, na seznamu, googlu ani fb se hojit nemohou, provize snadno vystornuji)

    1. O nákladnosti tvorby webu a jeho propagaci by se dal napsat samostatný článek. Bohužel affilák bude vždy ten nepotřebný, pokud dojde k problému.

  9. Souhlasím s Petrem, jedna věc jsou velké výdělky a další jsou náklady.
    Jinak k těm sítím. Já si myslím že je mnoho eshopů, které mají affil a své partnery a ani o nich Štefane nevíme. Kouknu li se na eshop kde generuji největší příjem z mého affil příjmu a vím, že tam neposílám cílený traffic, tak vidím že prokliky z affilu posílám cca co destý. Je to jak jsem již zmínil horší traffic. Kdyby jsem posílal všechen, tak mě ten affil solidně uživí. A přitom o tomto eshopu se nikde nikdo nezmiňuje, protože jej netáhne nějaký propagátor, nebo affil manažer co bloguje atd…
    Kamil Staš poslední článek…Internetové portfólio únor/2014My Profile

    1. Kamile, budu se opakovat, ale bohužel neustále narážím na nepochopení článku. Článek pouze hodnotí současnou situaci. Není cílem říkat, že se affilem neuživíš. Ba naopak uživíš, ale musíš tvrdě makat, což je často v rozporu s tím, co se prezentuje (vlož banner a vydělávej velký peníze).

      Pokud jsi si našel affil/eshop, který není moc propagovaný, tak buď jsi našel zlatý grál nebo prostě hledanost není zas tak vysoká, jak se domníváš. Nebo možná máš cílenější traffic, než si myslíš. Větší proklikovost se nerovná vždy stejnému nárůstu výdělků.
      Zkontroluj si například čísla objednávek a možná odvodíš i celkový prodej eshopu. Já jsem takhle u jednoho eshopu v prosinci dělal cca 10% obratu. Přesto by mi ani násobný nárůst nezaručil uživení.

      Věříš-li tomuto eshopu, tak je chyba, že se nepouštíš do větší propagace.

      P.s. jaký affil systém ten eshop používá? Pokud Affilbox, tak jsou obraty tohoto eshopu zahrnuty ve statistikách zmíněných v článku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge