Pokud se v rámci affiliate marketingu zabýváte tvorbou produktových katalogů, tak se tu a tam asi občas setkáváte se situací, kdy byl affiliate program ukončen. Co však dělat, když máte na webu produkty z eshopu, jenž už neumožňuje další placenou affiliate spolupráci?
Máte v podstatě tři možnosti:
- Nechat produkty na webu a posílat traffic zadarmo.
- Vymazat produkty z nabídky.
- Upravit cílový odkaz na jiný eshop s podobným sortimentem. (odkazujte na homepage nebo kategorii produktů)
Osobně upřednostňuji poslední možnost a posílám traffic z těchto produktů na podobně zaměřený eshop. Pokud stejně jako já využíváte k tvorbě katalogů WordPress a plugin Woocommerce, tak vám poradím, jak během chvilky hromadně upravit cílový odkaz u externích produktů.
Po úpravě se bude ze všech externích produktů odkazovat na stejné cílové URL.
Před úpravou si vytvořte zálohu databáze! Kdyby se něco pokazilo, tak nebudete v háji.
K provedení úprav nepotřebujete žádné výrazné technické znalosti. Stačí se přihlásit do phpMyAdmin a vědět, kam zadat potřebný kód.
Můj postup:
- Přihlásit se do phpMyAdmin.
- Rozkliknout si databázi a vybrat tabulku, ve které jsou uložená postmeta (na základě vámi zvoleného prefixu má název tabulky strukturu prefix_postmeta).
- Zadat níže uvedený SQL příkaz a potvrdit jeho provedení.
- Zkontrolovat na webu, že se odkazy opravdu změnily.
SQL příkaz pro hromadnou úpravu cílového odkazu externích produktů ve Woocommerce:
Nezapomeňte do příkazu vložit správný prefix tabulky (viz prefix_postmeta) a cílový odkaz klasicky ve znění https://www.domena.cz/
UPDATE prefix_postmeta SET meta_value = 'vlozit-cilovy-odkaz' WHERE meta_key = '_product_url'
Na mých webech mi tento postup fungoval a vše proběhlo bez problémů, takže věřím, že s tím nebudete mít žádné potíže. Přesto ještě jednou upozorňuji, abyste si před změnami vytvořili zálohu databáze!